Autoridad Portuaria de Vigo
7,0km/h 11,0°C
Estación Muelle Trasatlánticos
Benvida do Presidente

Benvida do Presidente

Fotografía del Presidente de la Autoridad Portuaria de Vigo
ENRIQUE CÉSAR LÓPEZ VEIGA,
Presidente da Autoridade Portuaria de Vigo

…” Emergen illas e nas súas ribeiras crecen portos. Nacen a flor de auga cada vez máis bateas. Esta é o berce das vocacións marineras que se notan sobre a gamela. Espazo de repouso, para o gran crucero…”así describía Álvaro Cunqueiro nosa Ría.

A Ría de Vigo, orgullo de todos os vigueses polas súas excepcionais paisaxes, gastronomía irresistible e un parque natural como o das Illas Cíes, que é un dos principais atractivos da costa galega. De entre todas as Rías Galegas, a “nosa” lévase a palma.

As excelentes condicións naturais que posúe, fácil acceso, profundo calado e tranquilas augas, fan que a Ría de Vigo sexa un refuxio ideal para a navegación. Si a iso engadimos o seu magnífico clima, non en balde dise que Vigo conta cun microclima, unha excepción en Galicia e case en España, cunha temperatura media anual de 14,9 grados centígrados, non debe quedar dúbida que a súa bahía constitúe un inmejorable marco para a acolleita de todo tipo de embarcacións. “A bahía é oblonda e métese moito terra dentro; é tan basta que mil navíos de liña poden manobrar nela sen estorbo”, dicía George Borrow, o viaxeiro inglés, a mediados do século XIX nas súas memorias de viaxes.

Vista de la ría de Vigo

Coma se iso non fose suficiente, en canto a seguridade marítima retírese, a costa galega e en especial a Ría de Vigo, conta cos mellores medios de salvamento marítimo europeos desde a creación do Servizo de Busca e Salvamento Marítimo, actualmente Servizo de Guardacostas de Galicia, creado pola Consellería de Pesca da Xunta de Galicia, en 1990, en colaboración coa Administración Xeral do Estado para facer fronte, de xeito óptima, a calquera eventualidade ou situación de urxencia que se puidese producir tanto nas faenas pesqueras como no propio tráfico de cruceros.

Outra peza fundamental nesta política de salvamento marítimo é SASEMAR, Sociedade de Salvamento e Seguridade Marítima (1993) unha entidade pública empresarial, dependente do Ministerio de Fomento que se encarga, de igual modo, dos servizos de rescate, procura e salvamento marítimo; así como da prevención e loita contra a contaminación do medio mariño e control do tráfico marítimo, sen esquecer á Axencia Europea de Seguridade Marítima, (AESM, 2002) con sé en Lisboa e Remolcadores Nosa Terra SA (1974).

Todos estes medios de salvamento marítimo, traballando en perfecta harmonía e sincronización, fan de Vigo o porto máis seguro da península ibérica, que conta con eficaces ferramentas de innovación tecnolóxica en tarefas de seguridade marítima e sostenibilidad medioambiental.

De igual xeito, o porto de Vigo goza dunha posición inmejorable no camiño das grandes rutas comerciais entre América e Europa e reúne os requisitos necesarios para continuar atendendo os seus actuais tráficos e aumentar a súa zona de influencia, tanto terrestre como marítima.

Por outra banda, a inminente inauguración da ampliación da Canle de Panamá, co barco “Cosco Shipping Panama”, posibilitará o paso de buques de transporte marítimo de maior tamaño, auténticos xigantes portacontenedores de 15 metros de calado, 366 metros de eslora e ao redor de 12.500 TEUS, o que pode converter a Vigo, a recado, non só en “Porta do Atlántico”, senón tamén en “Porta do Pacífico”.

Estatua de Julio Verne

Nin o mismísimo Xullo Verne chegou a imaxinarse monstros mariños desta especie, cando escribiu a súa obra “Vinte mil leguas de viaxe submarino”, na que o capitán Nemo explorou os fondos da Ría para intentar recuperar os lingotes que transportaban os galeones afundidos na Batalla de Rande en 1702.

En calquera caso, nesta Ría emergen illas e bateas, pero tamén mareas e tormentas; o home non pode domar a Natureza, pero si pode minimizar os seus prexuízos. O Porto de Vigo é bo exemplo diso.